Ugentlig salgsoptimering

Ugentlig salgsoptimering

Hvordan fungerer det?

Med vores tilgang har vi skabt markedsledere og signifikant vækst hos vores kunder. Samtidig med at ledelsen og medarbejderne bliver udviklet, motiveret og er i konstant synlig vækst.

Flere af kunder samarbejder vi ofte med over flere år, ganske enkelt fordi vi hele tiden øger salget og skaber store resultater.

Vi kalder det ”Ugentlig optimering” hvor du kan vælge at booke os ¼, ½ eller 1 dag om ugen.

Salgsledelse

Vil styrke jeres lederes evne til at Planlægge, Udvikle, Motivere og Aktivere jeres medarbejdere

Planlægning

Udvikling

Motivation

Aktioner

Ugentlig salgsoptimering

Hvordan foregår den ugentlige salgsoptimering?

Alle virksomheder, deres mål og opbygningen af salgsteams er forskellige. Men indholdet i den ugentlige salgssparring trækker på de samme kernekompetencer og erfaringer, vi har opbygget igennem +25 år. Den ugentlige salgssparring kan foregå via:
Vi begynder altid med de strategiske og ledelsesmæssige mål og udfordringer, hvorefter vi ser på hvilke behov de enkelte ledere og medarbejdere har for at kunne opnå disse mål. Helt konkret har I som virksomhed kontinuerlig adgang til bl.a. alle disse områder som isoleret og i kombination vil løfte salget:

Salgsanalyser

 Giver et løbende øjebliksbillede af organisationens styrker og udviklingsområder.

Salgsanalyser

Klarlægger personlighed og er det vigtigste grundlag for udvælgelse, fastholdelse og udvikling. 

Salgsanalyser

Giver et løbende øjebliksbillede af organisationens styrker og udviklingsområder

Ugentlig salgsoptimering

Eksempel på en måned med ½ dag pr. uge:

  • Uge 1
  • Uge 2+3
  • Uge 4

Uge 1

Salgsstrategi – Fastlæggelse af mål med salgsledelsen for hvorledes nysalg øges med 10%

Analyse – Analyse af salgsstyrkens styrker og udviklingsområder med særlig fokus på emnegenerering og mødebooking

Salgsledelse – Sparring med salgschef på nuværende mødeaktivitetsniveau og målsætningen ”Alle sælgere booker 3 nye kundemøder pr. uge”

Uge 2+3

Udvikling – Individuel coaching af sælgerne i emnegenerering og mødebooking. Udarbejdelse af personlige handlingsplaner og forberedelse til udviklingsdag.

Uge 4

Udvikling – Fælles mødebooking-raid med fokus på nye kundemøder. Alle sælgere medbringer varm ringeliste med 50 emner
Salgsledelse – Sparring med salgschef på måleparametre ift. salgsstyrken
Salgsstrategi – Konklusioner og plan for næste periodes aktiviteter

Hvem er “du”?

Som salgsansvarlig er du drevet af at skabe vækst i firmaet.

Dit personlige mål er måske endda, at I bliver markedsledere.

Du véd at I kan nå det – men du ved også at det kræver en helt anden indsats end den der praktiseres i dag.

Dine sælgere er kompetente og motiveres også af vækstmål.

Men hverdagens mange opgaver gør at det er umuligt at finde tiden til at arbejde strategisk med at skabe vækst, både på det personlige og det professionelle plan. I mangler simpelthen værktøjskassen til at arbejde med de personlige svagheder og styrker og forvandle dem til skarpere sælgere og mere salg.

Kan du genkende dig selv og salgsteamet i denne beskrivelse, matcher I perfekt de kunder vi allerede har hjulpet til øget vækst.

Vores kunder befinder sig i Danmark og udlandet indenfor mange forskellige brancher

Hvem er ’vi’?

Vi er et team af de mest kompetente udviklere af salget. Vi har udviklet både store, mellemstor og små virksomheder gennem de sidste 25 år. Vi forstår og bevæger os på alle niveauer, da vi alle selv har været sælgere, salgschefer og adm. direktører

Deltaget på webinarer, inspirationsforedrag, team-building, e-læringforløb, peptaks etc. Måske var jeres medarbejdere glade, men intet af det rykkede rigtig ved salget?

Udvikling

Gennem coaching, uddannelse, workshops, træning, sambesøg m.m. udvikles medarbejderne motivation og kompetencer

More

Salgsplatformen
Salgsprocessen
Produktiv salgstid
Leadgenerering
Mødebooking – Telefon
Mødebooking – LinkedIn
Networking
Mental forberedelse

Better

Salgspower
Kundepsykologi
Kundens motivation
Effektiv kommunikation
Elevator ”pitch”
Mødeforberedelse
Kundemødet
Det virtuelle kundemøde

Closer

Hold kunden varm
Præsentation af tilbud
Lukketeknikker
Økonomisk argumentation
Opfølgning på tilbud
Indvendingsbehandling
Mersalg, Opsalg, Krydssalg, Gensalg
Kundegoodwill

”VI BLIVER OFTE EN SÅ STOR AF HVERDAGEN HOS VORES KUNDER AT VI I PRAKSIS FUNGERER, AGERER OG BETRAGTES SOM EN KOLLEGA”

Bjerregaard har i en årrække gjort brug af vores coachingforløb til blandt andre salgschefer, Key Account Managers og sælgere.

Fælles for de medarbejdere, der har gennemført et coachingforløb hos Henrik Wassmann har været, at de er vokset i deres roller. De lykkes bedre med de ting, de tidligere oplevet som udfordrende. Dels har jeg oplevet ændringer i deres måde at gå til opgaverne på, men helt konkret har jeg også kunnet se tydelige forbedringer i deres evne til at skabe resultater.

Søren Boye

Nyhedsbrev

Skriv dig op til vores nyhedsbrev og få gratis tips til, hvordan I øger salget i jeres virksomhed direkte i din indbakke